• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62753
+
-

رهاسازی آب از سد «چشمه عاشق»

منابع
رهاسازی آب از سد «چشمه عاشق»

رئیس اداره منابع آب شهرستان نی‌ریز گفت:طی روزهای آینده ٣ میلیون متر مکعب آب از سد چشمه عاشق این شهرستان برای مصارف کشاورزی رها خواهد شد.

به گزارش ایرنا، «فریدون حیدری» گفت: با پیشنهاد جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز از ۶ تیر برای رها شدن این میزان آب تصمیم‌گیری شده است و به مدت ٥٠ روز این رهاسازی ادامه خواهد داشت. میزان آب خروجی از سد چشمه عاشق در این برنامه حدود ۷۰۰ لیتر بر ثانیه است.
حیدری ادامه داد: این رها شدن آب با موافقت شرکت آب منطقه‌ای فارس انجام شده و در صورتی که بعد از این دوره کشاورزان متقاضی رها کردن بیشتر آب باشند، پیشنهاد آنها در کمیته مدیریت منابع آب استان مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای آن تصمیم گرفته می‌شود.

به گفته رئیس اداره منابع آب شهرستان نی‌ریز، اغلب باغداران منطقه رودخور که درختان انار و پسته دارند و برخی دیگر از کشاورزان منطقه از آن برای آبیاری باغ‌های خود استفاده می‌کنند. سد چشمه عاشق با ظرفیت ۶۲ میلیون متر مکعب آب اکنون ۲۶ میلیون متر مکعب آب را ذخیره کرده و این سد در بخش قطرویه شهرستان نی‌ریز واقع شده است.این سد اولین سد بتونی غلتکی در فارس است و با بهره‌برداری از منابع آب آن حیات و زندگی به دشت قطرویه می‌بخشد. سد چشمه عاشق در ۹۶ کیلومتری جنوب شرق شهرستان نی‌ریز و ۲۷۰ کیلومتری جنوب شیراز روی رودخانه‌ای به همین نام احداث شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید